مشاوره‌ٔ تغذیه

همان طور که می دانیم افراد مواد مغذی مورد نیاز بدنشان را به وسیله مصرف مواد غذایی روزانه واز طریق غذاهایی که وارد بدنشان می‌شود، تامین می‌کنند. با این وجود، افراد ممکن است در گذر زمان دچار بیماری، ناراحتی، استرس و غیره شوند که از جذب مواد مغذی کافی و مورد نیاز بدن جلوگیری می کند.

در این شرایط رژیم درمانی به شما کمک می کند تا با مصرف مواد غذایی درست این گونه مشکلات را در بدن خود رفع کنید.این امر می‌تواند حتی به شکل تغذیه پزشکی نیز باشد.

رژیم باعث شناخت بهتر مواد غذایی، انتخاب و استفاده درست از مواد غذایی می شود تا علاوه بر برطرف کردن نیازهای تغذیه‌ای، نیازهای عاطفی و روانی نیزبا بهبود شرایط جسمانی بدن بهبود می یابد ودرنهایت باعث تندرستی، شادابی و سرحال شدن شما می شود که این موضوع تاثیر زیادی در بهبود کیفیت زندگی، کسب و کار و موفقیت‌هایی زندگی تان خواهد داشت.

تغذیه.jpg3

به طور کلی، متخصصان تغذیه اطلاعات و مشاوره‌های مبتنی بر شواهد علمی را در مورد تأثیرات غذا و تغذیه بر سلامت و رفاه انسان (در سطح فردی یا جمعیت) ارائه می دهند. این مهم است که متخصصان تغذیه درک خوبی از مبانی علمی تغذیه داشته باشند.
متخصص غذایی باید علاوه بر داشتن دانش و علم تغذیه، دارای چندین سال تجربه حرفه‌ای و عملی در کاربرد علم تغذیه در حوزه تخصصی خود باشد تا بتوان آن را واجد شرایط و صلاحیت دانست. این سابقه می‌تواند به شکل متخصص تغذیه آنلاین نیز باشد.
برخی از متخصصان تغذیه مشاوره‌های اختصاصی برای افراد خاص ارائه می‌دهند. یک متخصص تغذیه ممکن است به بیمار مبتلا به فشار خون بالا یاد دهد که چه رژیم غذایی داشته باشد که با شرایط سلامتی او همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال دکتر تغذیه به اینگونه بیماران توصیه می‌کند که هنگام تهیه غذا از نمک کمتر استفاده کنند.
پزشک تغذیه به طیف وسیعی از مردم عادی و بیماران خدمات ارائه می‌دهد. برای مثال، آنها ممکن است برای کمک به کاهش وزن افراد دارای اضافه وزن، یک برنامه رژیمی با غذاهای فرآوری شده و قند کم تهیه کند.

وظایف متخصص تغذیه معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

• ارائه مشاوره و برنامه غذایی برای کلیه افراد یا بیماران
• ارزیابی نیازهای سلامتی و غذایی مراجعین
• ارائه برنامه غذایی سفارشی با توجه به نیاز مراجعین
• ارزیابی اثرات برنامه‌های غذایی مختلف و تغییر آنها در صورت نیاز
• ترویج تغذیه بهتر در سطح جامعه با سخنرانی در سمینارها
• تحقیق در مورد انواع رژیم غذایی، نوع تغذیه، رابطه بین عادات غذایی خوب و پیشگیری یا مدیریت بیماری های خاص
• بروز نگه داشتن دانش خود با آخرین تحقیقات علوم تغذیه

مقالات مرتبط