آب درمانی برای دیسک کمر

درمان دیسک کمر با آب درمانی | حرکات آب درمانی برای درمان دیسک کمر

درمان دردهای کمر و دیسک کمر بدون جراحی‌های سنگین و طاقت فرسا، با آب درمانی امکان‌پذیر است. اطلاع از حرکات آب درمانی برای دیسک کمر می‌تواند تا حد بسیار زیادی در مسیر بهبود دردهای کمری موثر باشد. در این مقاله با فوائد آب‌درمانی برای دیسک کمر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با خواص آب‌درمانی برای دیسک کمر

در این روز‌های پرمشغله، ممکن است کمر درد، همراه بخشی از روز شما باشد. کمر درد یکی از انواع دردهای مزمن است که ناراحتی فراوانی را برای افراد ایجاد می‌کند‌. دردهای ممتد و طاقت فرسایی که می‌تواند درد و رنج بسیاری را متحمل افراد کند. اما دلیل درد‌های کمر چیست؟ به‌راستی چرا افراد در دنیا امروز که راحتی و امکانات گسترده‌ای وجود دارد، هنوز هم به کمر درد دچار می‌شوند؟

برای پاسخ به این سوال، باید به گذشته‌های انسان برگردیم. گذشته‌هایی که در آن، انسان‌ها در طول روز تحرک زیادی داشتند و مشغول انجام فعالیت‌های مختلف بودند. فعالیت‌هایی که در نهایت موجب استحکام عضلات و ماهیچه‌ها شده و تقویت آن‌ها را سبب می‌شده است. این شرایط زندگی دنیای امروز است. عدم تحرک! افراد زمانی متوجه می‌شوند که دیگر عضلات آن‌ها قدرت و توان قبل را ندارد که یک عارضۀ جدی برای آن‌ها ایجاد شده است.

زمانی که بدن تحت تاثیر تنش و آسیب است، نمی‌تواند توان از دست رفته را بازیابی کند. کمردرد خطرناک ممکن است به این راحتی‌ها درمان‌پذیر نباشد. در این شرایط، توصیه‌های مختلفی توسط پزشکان صورت می‌گیرد. آب‌درمانی برای سرخوردگی مهرۀ کمری شاید تنها گزینۀ درمانی برای برخی افراد باشد. عصب سیاتیک نیز می‌تواند تحت روش درمانی با آب قرار گیرد و پزشکان به آب درمانی برای سیاتیک توصیه می‌کنند. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که در صورت وجود مشکلات مربوط به دیسک کمر، چگونه می‌توان از حرکات آب‌درمانی برای دیسک کمر بهره‌مند شد و در جهت بهبودی مفاصل و ماهیچه‌های بدنی از آن استفاده کرد.

آیا درمان دیسک کمر با آب درمانی امکان‌پذیر است؟

درمان دیسک کمر

دیسک کمر، از جمله مشکلات خطرناک و گاهاً دردناکی است که می‌تواند زندگی افراد را مختل کند. این مشکل مفصلی پرریسک، روش‌های درمانی مختلف را به خود اختصاص داده است. اما در تازه‌ترین پژوهش‌های پزشکی، استفاده از آب درمانی برای دیسک کمر پیشنهاد می‌شود. انجام حرکات آب درمانی برای دیسک کمر می‌تواند، با کاهش فشار بر روی دیسک‌های کمر، فرایند درمان مشکلات جدی را، راحت‌تر و آسان‌تر کند.

حرکات مناسب آب درمانی برای دیسک کمر

با مراجعه به مراکز معتبر آب‌درمانی، می‌توانید تحت‌نظر پزشک متخصص، به انجام حرکات درمانی برای دیسک کمر بپردازید و تحت نظارت او، درمان خود را پیگیری کنید. در این بخش، برخی از مهم‌ ترین حرکات مناسب آب‌ درمانی برای دیسک کمر را برای شما معرفی می‌کنیم. اما درنهایت، این پزشک متخصص شماست که کیفیت حرکات آب درمانی برای دیسک کمر را مشخص می‌کند.

1- پیاده‌روی در آب

یکی از موثرترین حرکات آب‌درمانی برای دیسک کمر، پیاده روی آرام در آب است. به کمک کناره‌های استخر می‌توانید به‌آرامی، در آب پیاده روی کرده و ماهیچه‌های بخش کمری خود را تقویت کنید.

2- بالا آوردن پاها در آب

یکی دیگر از حرکات درمانی برای دیسک کمر که ممکن است توسط پزشک متخصص شما نیز توصیه شود، بالا آوردن پاها در آب به صورت متناوب است. با انجام این حرکت، می‌توانید فشار را به‌صورت ایمن و با کم‌ترین میزان تنش، به ماهیچه‌های کمر و پشت خود منتقل کرده و استقامت و پایداری آن‌ها را افزایش دهید.

3- خم شدن به کنار

در این حرکت آب‌درمانی برای دیسک کمر، می‌توانید به آرامی، بدن خود را به طرفین خم کرده و با حفظ تعادل، کشش عضلات کمری خود را تمرین کنید.

4- گرفتن مچ پاها

یکی دیگر از حرکات آب‌درمانی برای دیسک کمر، گرفتن مچ پاها با دست است. این ممکن است یک حرکت درمانی دشوار در ابتدای کار باشد. اما با گذشت زمان و تقویت ماهیچه‌های کمری می‌توانید این حرکت آب‌درمانی برای دیسک کمر را به‌راحتی انجام دهید. برای انجام این حرکت، در کنار دیواره استخر بایستید و سپس به آرامی به سمت پاهای خود خم شوید و مچ پاهای خود را بگیرید. برای مدت ده ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس به حالت اولیهٔ خود بازگردید.‌

p2

فرآیند بهبود دیسک کمر با آب درمانی چگونه است؟

درحال حاضر، آب‌ درمانی، برای نقاط حساس بدن مانند دیسک کمر و گردن، انتخابی عاقلانه و هوشمندانه است. در مسیر آب‌درمانی دیسک کمر، شما می‌توانید به‌صورت ایمن، انجام حرکات درمانی برای دیسک کمر را به انتها برسانید و با آرامش، مسیر درمانی خود را طی کنید. نیروی شناوری در آب باعث می‌شود، شما دامنهٔ حرکات خود را با کمترین میزان فشار، افزایش دهید. به کمک فشار آب می‌توانید با انعطاف‌ پذیری بیشتری حرکات درمانی برای دیسک کمر انجام دهید. این روشی ایمن و مطمئن است که توسط پزشکان بسیاری توصیه می‌شود. در آب‌ درمانی، ماهیچه‌های کمر و گردن، با فشار بسیار کمتری مواجه هستند. این فشار کمتر باعث می‌شود افراد بتوانند حرکات درمانی برای دیسک کمر را با استرس و ناراحتی کمتری انجام دهند و از مسیر درمانی خود رضایت بیشتری داشته باشند.

آب درمانی از جمله روش‌های درمانی نوین برای مفاصل و ماهیچه‌ها است که امروزه توسط پزشکان بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. پزشکان در ابتدا برای مسیر درمانی بیماران خود آب درمانی را توصیه می‌کنند. در صورت مشاهده روند بهبود در افراد آب درمانی را برای مدت‌های طولانی‌تری نیز در نظر می‌گیرند. جراحی و درمان‌های تهاجمی دیگر، از جمله آخرین پیشنهادات متخصصان و پزشکان است. بنابراین نگران نباشید. اگر پزشک متخصص شما انجام حرکات آب درمانی برای دیسک کمر را به شما توصیه کرده است، می‌توانید با خیال آسوده به مجموعه ره فیت که یکی از معتبرترین مراکز آب درمانی است، مراجعه کرده و مسیر درمانی خود را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می خوانیم

مقالات اخیر